lørdag den 11. februar 2012

Sommerasters.....

I mit sidste indlæg fortalte jeg lidt om nogle af de blomster jeg havde sået til min have sidste år, som jeg gerne vil have i haven igen i år.
Jeg kunne altså ikke forstå der ikke var nogle billeder af mine "Sommerasters"......
Men så sad jeg her forleden aften, og kiggede mine billeder igennem endnu en gang, også fandt jeg sørme et par billeder af dem. (Faktisk var det slet ikke blomsten jeg ville tage billede af, men sommerfuglen) Pludselig som jeg sad der kunne jeg også huske, hvorfor jeg ikke havde taget flere billeder af mine "Sommerasters".

Sommerasters.
Som i kan se er kronbladene fuldstændig smadret af regnen :-(  Det var derfor jeg ikke tog flere billeder af dem.  Jeg ved også, jeg ikke var den eneste der havde det problem.... det er bare så ærgeligt. For det er nemlig en blomst som jeg ved af erfaring, også giver et utal af buketter i løbet af sommeren. Faktisk langt ind i efteråret. Men ikke sidste år desværre.
Så i år skal de have en chance mere. For det syntes jeg de fortjener.
Ha´en dejlig lørdag.
Hygge fra Mamse.

14 kommentarer:

  1. Ja de kan være søde, så vi krydser fingre for mindre regn ad gangen, for vand er godt bare ikke, når det hele kommer næsten på en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde det er de, men alt for meget voldsom regn er de ikke så vilde med.

      Slet
  2. Det var ikke en sommer for Asters. Mine så heller ikke for godt ud på grund af regnen. Men i år bliver sommeren helt anderledes ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig. I år bliver sommeren perfekt ;-D.... har jeg besluttet :-D

      Slet
  3. Ja, det var en dårlig sommer for mange af sommerblomsterne sidste år. Jeg havde ikke sommerasters sidste år, så det var jo nok heldigt. Men jeg har haft dem andre år og været rigtigt glad for dem. I år har jeg foreløbig kun planer om at så Aster Giant Silvery rose, for første gang. Men jeg kunne sagtens finde på at så lidt af de blandede 'almindelige' også, for de er bare så søde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kender jeg slet ikke den Asters du nævner, den må jeg lige google :-D (Man ved jo aldrig... den kunne jo være noget for mig)

      Slet
  4. Hej. Det var dog en yndig blomst. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have den i haven igen. Jeg er overbevist om, at vi får en mere solrig sommer i år så du får sikkert smukke sommerasters!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker yndige blomster ;-D Nu har jeg haft have flere gange, men har bare været alt for dårligt til at sørge for, at der var noget jeg kunne gå og klippe af og tage ind. Så det vil jeg råde bod på nu i fremtiden. Der er heller ikke noget så skønt som når man skal i byen lige at tage en buket med. Folk bliver ski så glade. Og sommeren bliver jo helt perfekt i år, har jeg besluttet, så den skal bare få gas med blomster til buketter ;-D

      Slet
  5. Men sommerfuglen er dejlig ...
    Lad os håbe, at sommeren bliver mindre regnfuld i år.
    Bedste hilsener
    Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sommerfuglen er faktisk helt dejlig så jeg, da jeg fik billedet forstørret lidt.
      Sommerfuglene var heldigvis ligeglade om blomsterne så lidt slidte ud sidste år. Tror aldrig jeg har set så mange sommerfugle før. Skønt, at sidde og kigge på.
      Jamen sommeren bliver da helt perfekt i år, sol, varme, og vand i passende mængder.... har jeg besluttet ;-D (Så håber jeg bare vejrguderne lytter til mig) hi hi...

      Slet
  6. Ja føj for en våd sommer sidste år... og det gik altså også ud over dine sommerasters... men heldigvis er sommerfuglene ligeglade :o)
    Skønt billede - jeg elsker sommerfugle :o)
    Synes også du skal gi sommerasters en chance til, og så håber vi på en knap så våd sommer i år :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den var ski ikke noget, at råbe hurra for den sommer vi havde sidste år :-/ Det var i hvertfald ikke vand vi manglede.
      Ja jeg elsker også sommerfugle.

      Slet
  7. Du fik da et billede af sommerfuglen, så det var da ikke så ringe endda. Sommerfuglen er da smuk.
    Jeg håber vi får en mere tør sommer i år.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Aase, du er altid velkommen til at kigge med.
      Sommerfuglen fik jeg et billede af ja. :-D
      Jeg ville gerne have haft et billede af alle de forskellige sommerfugle, der besøgte vores have sidste år, for hold da op vi havde mange. Jeg ved ikke så meget om dem, men de er utrolig smukke.
      Jeg håber godt nok også vi får en mere tør sommer i år, (og skal´ det endelig regne må det gerne ske om natten.)

      Slet