søndag den 9. september 2012

Lille sommerfugl og andet.

Jeg har rigtigt travlt ude i haven lige for tiden, så jeg faktisk ikke har tid til at sidde inde.
Jeg har besluttet, at de næste dages gode vejr (ja det har metrologerne i hvertfald lovet) skal udnyttes til det yderste.
I går fik jeg ordnet noget af den store skråning. Ja den er jeg desværre ikke færdig med endnu, men nu begynder jeg at kunne se en ende på det :-D YES!!! Jeg mangler vel en god times tid så skulle den være ordnet.
Da vi havde spist til aften i går på terrassen, efter jeg havde arbejdet koncentreret på skråningen, ville jeg ellers været stoppet. Men besluttede så i sidste øjeblik, at få nogle Calluna, Lyng i jorden, som længe har stået i sine potter og ventet. Så vandede jeg lige og gik ind, og var godt tilfreds med det jeg havde nået.
Havenissen havde været ude med sit kamera, så hans billeder fik jeg lige overført til min computer. Og dem syntes jeg ikke i skal snydes for.
Læn dig tilbage og nyd :-D










Det næste billede viser som du kan se, en skråning. Den er god nok, det er´den samme skråning jeg viste for noget tid siden fyldt med ukrudt. Nu totalt renset for store mælkebøtter (med ½ meter lange rødder!), og andet ukrudt.

Noget af den store skråning, som jeg har fået ordnet og beplantet.


Jeg lovede jo for noget tid siden et bedre billede af min Lilje, og et navn på den. Morten tog billedet, og jeg fandt navnet ;-D


Pudeasters, og Liljen "Renoir".
Det var alt for nu, håber du nød billederne.

Jeg skal lige have en kop kaffe, også skal jeg ud og se om jeg kan få ordnet det sidste af den store skråning.... pyhhhh.....
Du må have en strålende dag, og husk at nyde vejret, det varer jo ikke så længe inden det igen skulle blive rigtigt efterårsvejr.
Jeg skal have kaffe nu, og ud og suge noget sensommerenergi i mig ;-D
Hygge fra Mamse.

10 kommentarer:

  1. Så fint har vejret nu ikke været her i dag, men sidst på ugen lover de regn, og vi trænger.
    De mænd kan noget med et kamera, som vi ikke kan. Jeg tror det har noget med tålmodighed at gøre.
    Hold da op hvor er du nået langt med skrænten Marianne, det er så flot. Du har været meget flittig.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Her startede vejret med at være overskyet, men her i eftermiddag kom solen heldigvis frem. Det var SÅ dejligt at gå rundt ude og rode i jorden. Så nu er jeg helt færdig med at ordne skråningen, mangler kun lige at plante den sidste busk ;-D (Vi har jo været ude og købe buske i dag.) Og det ser bare fantastisk ud nu :-D (Jeg regner med at vise billeder i morgen.)
      Ja de mænd kan noget med et kamera, men Mortens kamera er også helt vildt godt, det kan simpelthen få alle de fine små detaljer med.
      Ha´en god aften.
      Knus :-D

      Slet
  2. Selvom det kan være hårdt arbejde, så er det godt for sjælen at arbejde med planter og jorden, planlægge tingene og drømme....og jeg kan se at du har haft en superskøn dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tror helt bestemt også det er sundt for sjælen :-D
      Det jeg har nået på billedet var i mandags, men nu er jeg heldigvis helt færdig. Jeg mangler lige at plante den sidste busk, det gør jeg i morgen, også tager jeg nogle nye billeder :-D Det er bare blevet så godt.
      Jeg kan næsten ikke vente til i morgen med at komme i haven ;-D

      Slet
  3. Flotte billeder af både sommerfuglen og skrænten, som igen ser helt fantastisk ud. Hårdt arbejde betaler sig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ham Morten er bare god til at tage billeder :-D (Den tjans kan han godt få en anden gang.)
      Der er ingen tvivl om, at det hårde arbejde med at rense skråningen for ukrudt har lønnet sig. Det er bare blevet SÅ godt ;-D

      Slet
  4. Ih hvor har du altså travlt, og resultatet er jo rigtig flot... skønt når man virkelig kan se man får noget fra hånden. Jeg har også sat de næste par dage af til havearbejde og så må regnen godt komme bagefter, for her er meget tørt.
    Super flotte billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Susanne, jeg har ski travlt :-D Der er i hvertfald ingen risiko for, at jeg bliver arbejdsløs lige med det første ;-D (Og jeg vil jo rigtig gerne nå mest muligt inden det bliver træls vejr igen.)
      Jeg bringer rosen for billederne videre :-D
      Rigtig god arbejdslyst.

      Slet
  5. Jeg skal da lige love for, at du får udrettet meget i din have. Fortsat god arbejdslyst :o)
    Smukke billeder af din sommerfuglebusk med sommerfugle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har da nået en del, men der har også været mange dage hvor jeg ingenting har kunnet lave. Så nu benytter jeg mig af, at "skroget" igen vil lidt. Og selvfølgelig at vejret er godt ;-D
      Tak ja billederne er skønne. Jeg bringer rosen videre :-D

      Slet