søndag den 13. maj 2012

Mors dag.

Endelig en dag med tørvejr :-D Og det må man jo sige vor herre havde planlagt rigtig godt, for jeg skulle nemlig lige en tur til Silkeborg i dag. På plantemarked! og hils på den søde Susanne fra "Akelejer og andet".
Hold da op en fin bod hun havde der, og salget gik strygende. Men hun havde sørme også nogle fine planter med. Både pris og størrelse var helt i orden. Det er jo noget vi kan li´ os havenørder.
Jeg havde ellers lovet mig selv, her forleden, at jeg ikke skulle købe flere planter i denne mdr. men jeg var simpelthen nød til, at have sådan en Geranium "Elisabeth Ann".

Geranium "Elisabeth Ann"
Den ligner til forveksling den Geranium "Espresso" jeg købte i søndags, men den beholder det mørke løv, hvor imod "Espresso" bliver lidt mere grøn i løbet af sommeren. Spændende.

Hun havde rigtig mange forskellige Geranier med, og jeg faldt pladask for en´med nogle flotte aftegninger på bladene. "Samobor" hedder den. (Håber det er rigtigt for planteskiltet er udenfor ved planten.)

Geranium "Samobor".
Er den ikke lækker? Også får den de smukkeste mørke mørke blomster :-P
Hvor var det hyggeligt, at hilse på en blogger IRL. Snakken gik lystigt i de øjeblikke, hvor der ikke var gang i biksen.
Efter at have hilst på Susanne, kørte jeg ned til min store søn, og fik en kop kaffe, og hyggede med den lille familie, (og mit barnebarn.)
Der fik jeg mig også en havesnak, for min søn har planer om at sælge sin kolonihave, fordi de nu er flyttet i hus med have. Så jeg skulle lige omkring kolonihaven på vej hjem, for at se hvad han har fået lavet derude siden sidst. Her for noget tid siden da vejret var godt, gik begge mine sønner og satte huset i stand. Så det er blevet rigtig fint. Og haven er nem, at gå til. Så jeg håber da han hurtigt får den solgt.

Da jeg kom hjem, stod der den smukkeste smukke lanterne til mig fra Morten, i anledning af mors dag <3 Jeg fatter stadig ikke, at det er min. Det er sådan en lanterne fra Plantorama jeg har sukket efter de sidste par år.  Og aldrig troet jeg ville komme til at eje. I får den af se når vi har fået lavet huller i fødderne til den, så den kan blive skruet ned i terrassen. (Så den ikke vælter og går i stykker når det blæser.)

Efter en kop kaffe, gik jeg i haven, og plantede både planterne fra Susanne, og nogle jeg ikke nåede at få plantet her for nogle dage siden da vi pludselig fik en kæmpe regnbyge.
Også fik jeg sat min hvide bænk op i frugthaven. Så nu begynder det at ligne noget.

Frugthaven.
Vores æbletræ.
Også vil jeg lige vise, hvor store og fine mine Hosta, jeg såede d. 30-12-11, er blevet. Frøene fik jeg jo nemlig af Susanne fra "Akelejer og andet".

Hjemmelavet Hosta.
Håber i har haft en lige så god dag som jeg har haft.
Ha´en god aften.
Hygge fra Mamse.

22 kommentarer:

  1. Har også været på plantemarked i Silkeborg idag. Jeg vidste dog ikke at Susanne fra Akelejer og andet havde en bod. Ærgerligt at jeg ikke fik bemærket det, men jeg var da rundt til alle boderne. Så godt alle de flotte geranium.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så har du været forbi hvor vi stod. Vi var begge i røde jakker, hvis det siger dig noget? Synd vi ikke lige fik hilst på hinanden :-D
      Fik du købt noget spændende i Silkeborg?

      Slet
    2. Det gjorde jeg, kig evt. på min blog :-)

      Slet
    3. Lækre køb du har gjort dig Gitte :-D

      Slet
  2. Man kan vel altid lige skrue en eller to nye planter ind ;o) især når de er så skønne, glæder mig til at se mere til dem ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså her er plads nok, det er såmen ikke det, der er problemet. Det er vist mere min plantekonto, der er stærkt "overbelastet" for tiden ;-D hi hi....Det er dog ikke så galt, endnu, at vi skal spise havregrød :-D

      Slet
  3. Det var en flot Elisabeth Ann geranium, du fik med hjem i dag - og hyggeligt for dig at hilse på Susanne dernede. Du bliver også glad for den lillle Samobor - ja, lille bliver den nu ikke ved med at være, men den har de smukkeste mørklilla små blomster (se mit forrige indlæg. Også dejligt med familiebesøg - du har da nået en hel masse i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da bare så hyggeligt, at mødes i virkeligheden. Jamen hun havde sørme nogle planter med blomst, så jeg har set den blomstre :-D Det er nogle underskønne blomster den får.
      Ja jeg har nået meget i dag, det kan sørme også godt mærkes i kroppen. Men det har været en god dag :-D

      Slet
  4. Det lyder bare som en allertiders (mors)dag det der.
    Flot og "sprød" Hostaplante, den kan snart slippes fri.
    Glæder mig til at se lanternen, dit heldige asen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har bare været en alletider dag, fra først til sidst :-D
      Jaaaa glæder mig til jeg skal plante mine Hosta ud i bedene. Har faktisk overvejet om jeg skal prøve med et par stykker, og se om de ka´li´det.
      Lanternen er bare SÅ fin. Dejlig at være et heldig asen engang imellem ;-D hi hi....

      Slet
  5. Hvilken farve har blomsten på Geranium Elisabeth Ann ?
    Ja nu er det da begyndt at ligne noget.
    Skønt for dig du har fået en lanterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Blomsten på "Elisabeth Ann" skulle være lys lilla lige som blomsten på "Espresso".
      Ja jeg er meget glad for min nye lanterne ;-D

      Slet
  6. Det var da en vældig mors dag, du har haft, sikke nogen dejlige planter du fik købt dig.
    Jeg er imponeret over din hosta, mine står stille, synes jeg, jeg har dem stående udenfor nu, måske er det derfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har været en dejlig dag.
      Mine Hosta, står ude i drivhuset om natten, og udenfor om dagen. Det var også lige som mine stod stille på et tidspunkt, i lang tid, synes jeg. Men nu kan jeg se der er begyndt at ske noget igen. Ha´tålmodighed kære Lisbeth, de skal nok blive til noget :-D

      Slet
  7. Tak for sidst søde Marianne. Det var hyggeligt. Jeg har helt ondt i halsen af at skvadre med dig og kunder :O) Normalt går jeg og snakker med vægge, fugle og regnorm, og det er jo i et lidt andet toneleje og tempo :O)
    Nu har du så 2 af de mest eftertragtede Geranier på markedet ;O)
    Både Elisabeth og Espresso står og blomstre så fint i min have lige nu. Du har noget at glæde dig til.

    Vi ses forhåbentlig i løbet af sommer/sensommer til en kop kaffe i Hvam.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha kender godt det med at blive lidt "rusen" i stemmen, fordi man ikke er vant til at snakke så meget ;-D Jamen der var sørme da også gang i din biks. Så er der da noget ved, at lave/sælge planter. Ja for en gang skyld er jeg med på "moden" hi hi.... det er ellers ikke noget jeg går så højt op i.
      Jamen Susanne, nu er jeg jo næsten også nød til at se dine kolonihaver. Det lyder rigtig spændende med alle dine planter. Og hold da op du har mange Geranier :-O Men nu sidder jeg og kommer i tanke om, at jeg faktisk er oppe på 8 forskellige slags. Glæder mig til de alle blomstre så jeg kan tage billeder af dem. Jeg håber da vi snart ses igen. Vil lige prøve at finde ud af om det kan lade sig gøre d. 5
      Du er altid velkommen til en kop kaffe :-D

      Slet
    2. 8 forskellige Geranier!! Kom ind i kampen Marianne. Jeg har 60 forskellige ++. 'fnis'

      Slet
    3. Ha ha Susanne, det varer vist lidt tid inden jeg har 60 forskellige. Det er dælme da også mange!!! :-O :-D

      Slet
  8. Og hvor er så lanternen???? :D Den får vi vel at se når den er kommet på plads? Geranium 'Elisabeth Ann' har jeg også, den er bare så flot, især i løvet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lanternen? nemlig ;-D Jeg vil gerne have den tager sig godt ud. Ikke fordi den ikke er fin alene, men en grøn plante, og lidt solskin vil klæde den :-D
      "Elisabeth Ann" er bestemt flot. Og jeg finder hele tiden flere jeg ikke kan leve uden :-D

      Slet
  9. Wow, hvor er den med aftegningerne på bladende smuk. Jeg er ellers ikke så begejstret for flerfarvede blade, men den er da helt utrolig smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man bliver hele tiden overrasket over sig selv ikk´? Jeg er fks. ikke så meget for gule blomster, men vil du tro; Nu er jeg faktisk ved, at lave et bed der inkluderer gule blomster! Man har et standpunkt til man tager et nyt :-D
      Men hvis du synes den er smuk nu skal du bare vente og se til den begynder, at blomstre ;-D

      Slet